Dag 47 - 2na laatste dag!

3 september 2014 - Kampala, Oeganda

Woensdag 03-09-2014, dag 47! Nog maar 2 dagen!

Om half 8 schrik ik wakker omdat ze waarschijnlijk allemaal al aan het ontbijten zijn! Ik ga snel mijn bed uit om te checken of de deuren van Joviah en Francina al open zijn. En inderdaad, zij zijn er allebei al uit. Ik heb echt geen belletje gehoord terwijl ik sliep. Ik ben dus ook maar snel naar de keuken gegaan met mijn suffe slaapkop en zie dat ze al halverwege het ontbijt zijn. Ik heb de dagtekst dus maar even voor mezelf gelezen en ben daarna ook maar lekker aangeschoven voor ontbijt. Lekker gekookte eitjes vandaag en natuurlijk Nederlands brood!

Mirjam ging naar haar werk, Grace was naar school en Henry ging weer naar bed want die voelde zich niet zo heel erg goed.
Ik nam mijn laptop mee naar de woonkamer om hier mijn blog van gisteren te typen, wat gezelliger. Ze gingen vandaag niet in de velddienst hebben we weer een hangdagje denk ik! Joviah en Francina waren ineens verdwenen dus die zijn waarschijnlijk druk met iets schoonmaken/opruimen ofzo. Wesley en ik zaten dus in de woonkamer te hangen met onze laptop haha.

Om 11:00 uur kwam Henry aangelopen dat hij eigenlijk wel honger had. Samen met Henry, Francina en Wesley roosterden we een broodje. Ik vroeg of Joviah niet wilde eten? Henry zegt vervolgens: ''Het is nog geen lunch! Het is gewoon even een tussendoortje'' Haha!

2 Uur later gingen we dan lunchen, Henry had Rolex gemaakt. Wesley helemaal gelukkig, die is echt helemaal weg van die dingen!

Na het eten ben ik mooi even op bed gaan liggen, poging tot slapen, ik was echt gesloopt.. Uiteindelijk heb ik niet langer dan een kwartier kunnen slapen ofzo, maar in ieder geval even gelegen.
Opgefrist met een douche en klaarmaken voor de laatste vergadering hier in Uganda.

Terwijl we naar de vergadering reden begon het ineens echt keihard te regenen! Grace stond eerst achterop de pick-up maar die ging uiteindelijk toch maar in de auto zitten haha! We zaten met z'n vieren op de achterbank, de ramen besloegen waardoor Henry bijna niets kon zien, ruitenwissers konden de regen amper aan, allemaal bulten, kuilen en diepe gaten die we niet goed zagen waardoor Francina ineens heel hard met haar hoofd tegen het raam knalt en ondertussen voel je de auto af en toe wegslippen ondanks de fourwheeldrive. Francina en Grace zaten beide aan de buitenkant dus moesten zich echt goed vasthouden om niet elke keer tegen de deur aan te knallen. Joviah en ik waren tijdens de spanning alleen maar aan het lachen haha!

Op de vergadering zagen we dus iedereen voor het laatst.. We zijn hier krap aan 2 weken geweest, maar nu al kreeg ik allemaal knuffels van iedereen, kreeg ik van heel veel te horen dat ze ons zo gaan missen en van iedereen de vraag of we alsjeblieft ook terug willen komen. Zo gaaf wat je in zo'n korte periode voor een band kunt krijgen met iedereen.

Eenmaal weer terug thuis maakt Mirjam meteen het eten klaar. We aten rijst met een saus met tofoe (fijn al die vegetariërs..).
Na het eten gingen we een film kijken met elkaar, zo als laatste echt avond hier. We gingen de lievelingsfilm van Henry kijken, een cowboyfilm haha! Henry was er voor de tijd al helemaal enthousiast over aan het vertellen en moest al helemaal lachen bij de gedachte aan bepaalde grappig stukjes.
In verband met ruimtegebrek keken we de film weer op mijn kamer. Het was alleen al ruim 22:00 uur toen we aan de film begonnen dus het word weer wat later vanavond. Ik viel dan ook tijdens de film al elke keer weg.. Maar ze zaten in mijn kamer dus ik wilde ze ook niet wegsturen. Dan maar accepteren dat ik af en toe in slaap val haha!
Uiteindelijk was het ongeveer 23:30 uur en is iedereen naar bed gegaan. Om 00:00 uur ongeveer gaan slapen.

Morgen laatste dag..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irritante!:
    4 september 2014
    Lieve Wes en Kee,
    Ik snap dat iedereen er moeite mee heeft om afscheid te nemen en willen dat jullie terug komen, maar wij zijn heeeeeel blij dat jullie weer terug komen!
    Hele goeie reis en tot gauw! XXX
    Fam uit Almelooo
  2. Chantal:
    4 september 2014
    Nou wij vinden ook dat jullie zeker een keer weer terug naar huis moeten komen....
    Doe maar nu.....
    :p