Dag 45 - Wasdag, hangdagje..

1 september 2014 - Kampala, Oeganda

Maandag 01-09-2014, dag 45!

Poeh.. alweer september.. Deze laatste dagen ben ik echt aan het aftellen, ik ben echt dolblij als ik weer lekker thuis ben met al mijn lieve familie en vrienden. Oooh en weer lekker paardrijden na 7 weken nog geeneens een enkel paard te hebben gezien! Lekker weer buitenrijden met mijn broertje en paardrijd-maatje Jordan.
Laatste dagen in Hoima wilde Wesley wel graag naar huis, eerste dagen in Kampala wilden we beide wel graag naar huis en deze laatste dagen vermaakt Wesley zich wel zegt hij en vind hij het wel leuk. Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel erg gezellig vind hier met het hele gezin hoor! Maar thuis blijft the best! :)

Vanochtend ging om 07:00 uur weer de wekker en was het om 07:15 uur weer de tijd om te ontbijten. Of ik niet moe word van zo laat slapen (elke keer na 12en..) en er om 7 uur weer uit? Klopt! Ik ben ook echt gesloopt. Maarja, laatste paar daagjes he, gaan we het wel even leuk maken!
Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van Belinda, die ging weer terug naar Hoima. Echt wel even leuk om haar hier wat meer te hebben gesproken, op de één of andere manier hebben we haar in Hoima helemaal niet zoveel gesproken en elke  keer misgelopen. Ze wilde al een aantal keren langskomen op de compound in Hoima, maar toen waren we er elke keer niet. En toen we haar hadden meegevraagd om samen met haar zus Amanda mee te gaan zwemmen konden ze niet. Dus toch wel even leuk om haar hier zoveel gezien en gesproken te hebben, echt een lief meisje.

Mirjam ging naar haar werk en nam Belinda mee om haar af te zetten in de stad ergens voor een taxi ofzo. Joviah ging met Belinda mee om haar weg te brengen. Ze ging met de kleine blauwe Toyota, maar het had gisteren heel erg hard geregend dus was het de vraag of ze niet vast kwam te zitten. Gisteren waren we namelijk met de pick-up richting huis en er was een bepaald stuk van wel meer dan 20 meter lang denk ik waar het water gewoon bijna een halve meter diep was! Ik heb nog een filmpje gemaakt, maar ik krijg mijn mobiel niet meer verbonden met de laptop om het te plaatsen..
Maargoed, Wesley en Grace gingen Henry ergens mee helpen buiten dus ben ik, zo lief als ik ben, begonnen aan de afwas. En nee mam, dit betekent niet dat ik dit nou thuis ook wil/ga doen haha! Francina hielp met afruimen en afdrogen. Eventjes alles aangeveegd onder de tafel en toen maar begonnen aan de 2e helft van mijn blog van gisteren.

Na het schrijven van mijn blog wist ik eigenlijk niet zo goed wat te doen.. Uiteindelijk ging Joviah wat kleding wassen dus deed ik dat ook maar. Maar na een tijdje gaan je handen zoo pijn doen! Komt echt meer bij kijken dan je denkt. Door al dat wasmiddel zijn je handen superzacht en dan schuur je ook nog met die kleding over je handen elke keer. Ik heb helemaal rode vingers en zelfs een paar sneetjes. Maar.. mijn kleding is schoon!

Na een behoorlijk tijdje zoet te zijn geweest met het wassen van de kleding, kwam ik met de zelfde vraag opnieuw: Wat ga ik nu doen? Joviah en ik maakten lunch voor onszelf, muesli met (warme) melk. Hierna ging Joviah in haar kamer een stof naaien om uiteindelijk als gordijn te gebruiken. Wesley en ik kwamen haar maar een beetje gezelschap houden met wat muziek. Ze was uiteindelijk klaar met het naaien en kreeg toen schaakles van Wesley, ik speelde een spelletje op mijn laptop. Hierna hebben we weer lekker chocolademelk gemaakt. Echt een hangdag haha!

Na een hele tijd hoorde we het belletje om te gaan eten, pasta!
Ik ben alweer zo lief geweest om te gaan afwassen, ook meteen spijt want het was echt veel dit keer! Terwijl Joviah en ik aan het afwassen waren, ging Henry Custard maken als toetje, mjam!
Na het eten pakte Mirjam er een boek bij waarin allemaal verhalen stonden van haar een aantal jaren geleden (soort dagboek). Ze heeft echt een leuke manier van schrijven. Ze schreef altijd elk half jaar een soort nieuwsbrief die ze doorstuurde naar haar moeder. Maar er kwamen steeds meer mensen die vroegen of Mirjam's moeder de nieuwsbrieven wilde doorsturen. Echt leuk om wat verhalen te horen. Joviah, Francina en Grace zaten er maar een beetje bij, maar konden er natuurlijk geen klap van verstaan.

Na een aantal verhalen gehoord te hebben zijn Joviah en ik naar onze kamers gegaan. Nouja.. ik ging naar haar kamer, daar hebben we denk ik nog een uur gekletst en lol gehad op bed haha! Om 23:30 uur dan maar gaan slapen.

Niet zo'n hele bijzondere dag dus, heel erg bedankt dus dat je het toch tot het einde hebt gelezen haha!

Toedeloee!

Oh wacht, ik wil nog wel even wat leuks vertellen!
Het is 1 september vandaag, wat betekent dat augustus is afgerond en ik dus de uren velddienst heb opgeteld en uitgerekend. Ik heb zojuist een new record gehaald deze maan!
- 75 uur velddienst
- 195 traktaten
Stiekem toch best wel trots op mezelf!
Wesley heeft zelfs rond de 85 uur velddienst gemaakt!

Byeee! :)

1. Jos Tas:
    4 september 2014
    Hoi Kaylee, je wel nijlPAARDen gezien...:) .groetjes Jos.