Dag 24 - Relaxte ochtend, Ugandese muziek dankzij Hillary, food made by me!

11 augustus 2014 - Hoima, Oeganda

Maandag 11-8-'14, dag 24!

Good morning!
Ik had nog niks van onze lieve Moreen gehoord, maar uit ervaring weet ik dat ze maar zomaar kan bellen en kan zeggen dat ze er over 10 minuten is. Dus ben ik er maar op tijd uitgegaan om voor de zekerheid 08:00 uur klaar te staan.
Om 08:00 uur stond ik helemaal klaar maar natuurlijk zul je net zien dat ze vandaag niets van zich laat horen.. Fijn.. Ik kon wel weer terug in bed gaan, maar ik zag haar er ook voor aan om een halfuur later dan toch nog te bellen en te komen. Ik ben maar even bij Wesley op bed komen liggen met de laptop.
Wesley was een film aan het kijken op zijn laptop en ik begon honger te krijgen om 9:00 uur, dus ben ik naar Anna's huisje gegaan om ons deel van het brood op te halen. En ach omdat ik nu waarschijnlijk toch vrij was heb ik ontbijt gemaakt voor Wesley en ik. :) Water opgezet voor koffie en thee, broodjes geroosterd, banaan gesneden en eitjes gekookt. Oh echt even lekker om een keer weer wat uitgebreider te ontbijten. Wesley was er ook echt heel erg blij mee!
Toen ik later nog even naar Anna's huisje liep voor theezakjes, werd ik door Hillary begroet die buiten aan het werk was: ''Good morning Kaylee, how are you?''. Haha hij kan echt de hele dag door op de gekste momenten ineens vragen: ''Kaylee/Wesley.. how are you?'' met een dikke grijns op zijn gezicht.

Om 10:00 uur komt Hillary ons huisje binnen om te vragen of ik klaar ben omdat Moreen voor de poort staat. Oh ik werd gek! ''I'm just kidding!'' zegt Hillary daarna vrolijk! Haha pfieuw, ik schrok me kapot!

Hillary maakte zijn werk buiten af en dan na het douchen kwam hij naar Wesley om het laatste hoofdstukje uit ''Wat leert de bijbel echt?'' te studeren.

Na het studeren vroeg ik Hillary of hij wat leuke Ugandese muziek voor mij heeft, want in de straten van het stadje hier hoor je vaak zulke leuke muziek! Dus Hillary heeft via Youtube allemaal liedjes laten horen die ik vervolgens opgeschreven heb.

We hebben vandaag echt zo goed als niks gedaan, waar ik gek van werd, dus ben ik naar Anna gelopen. Anna was druk aan het schoonmaken en het opruimen in het huisje. Ze had net ook al kleding gewassen. Ieeeetsje drukker schema dan ons zeg maar. :P
We waren even aan het overleggen wat we gingen doen met het eten vanavond.. We hadden nog rijst over van gister waar we dus wat mee wilden doen, alleen wat erbij.. Dus ik heb mijn hulplijn ingeschakeld door mijn moeder een whatsappje te sturen.

Intussen werd ik geroepen door Hillary of ik een babyvogeltje wilde zien. Er was er een uit een nestje gevallen en lag op de grond. Hillary liep vervolgens gewoon weg. Ik vroeg hem wat de honden ermee gaan doen, waarop hij antwoord: ''I don't know, we sha''ll see.'' Euhm ja.. Mooi niet dus. Zo lief als ik ben heb ik het vogeltje opgepakt. Petra kwam toevallig ook naar buiten en wilde me wel helpen om hem op een hogere plek te leggen, want de honden kwamen er al aangerend. Dus ik op Petra's schouders, Hillary ernaast om me desnoods vast te houden en het vogeltje op een dakje gelegd haha!

Rond een uur of 18:00 maar eens aan het eten begonnen, Anna hielp me een beetje mee. :)
Uitjes, knoflook, tomaten blokjes en een groene paprika gesneden en alvast bakken in de pan. Velletjes van de braadworstjes gehaald, in blokjes gesneden en ook bij de pan in. Koriander en tijm erbij, rijst van gister erbij en als laatste een paar losgeklopte eieren erdoorheen. Was echt lekker!

We waren intussen ook met Mark & Petra aan het overleggen wanneer we naar Murchison Falls zouden gaan. Aangezien in het weekend van volgende week congres is, en we die donderdag al weg gaan, moeten we snel wat regelen. We gaan morgen bellen om te kijken of we nog van woensdag op donderdag kunnen deze week. Anders gaan we in het begin van volgende week. Murchison Falls lijkt me zo gaaf als ik al die verhalen hoor!!

Na het eten heb ik Hillary lief aangekeken of hij een Jackfruit van de boom wilde halen, want Anna en ik wilden een fruitsalade maken. :) We hadden een salade gemaakt met blokjes watermeloen, ananas, banaan en jackfruit. Hier overheen opgeklopte slagroom en desnoods wat honing. Mjam mjam mjam!  Lekker opgegeten tijdens het kijken van een filmpje.

Nu bijna 00:00 uur en maar eens richting bed, Wesley ligt er zelfs al in.
Ook vandaag weer niks van Moreen gehoord over morgen.. Wordt er echt knettergek van. Dus morgen er maar weer op tijd uit voor de zekerheid en we zullen zien wat de bedoeling is!

Tot zover dag 24! Bedankt voor het lezen!!

Groetjes uit Uganda!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Talitha:
    11 augustus 2014
    Echt super leuk alle verhalen. Tot nu toe nog geen een gemist. Ben wel blij als jullie weer thuis zijn. Xxx
  2. Kaylee Finkers:
    12 augustus 2014
    Lief berichtje, heel erg bedankt! :) <3
    Als we terug zijn gaan we weer een keer broodje brie met pijnboompitten eten samen he! In combi met een velddienstdagje ofzo :)