Dag 25 - Gek worden van Moreen, Murchison Falls plannen, met z'n allen eten maken ;)

12 augustus 2014 - Hoima, Oeganda

Dinsdag 12-8-2014, dag 25!

Gisteren alweer/nog steeds niets van Moreen gehoord en alsnog toch maar voor de zekerheid mijn wekker gezet om 08:00 uur klaar te staan, mocht ze er toch weer zijn.
Vanochtend maakt Wesley mij ineen wakker en zegt dat het al 09:00 uur is!! Ik schrok me kapot en keek op mijn mobiel, want ik kan me niet herinneren dat er een wekker is afgegaan. Maar de accu van mijn mobiel scheen leeg te zijn.. Misschien had ze wel gebeld! Snel mobiel opgeladen dus! Toen mijn mobiel eenmaal opgestart was zag ik dat ze niet gebeld had.. Stiekem wel opgelucht ging ik weer even op bed liggen. Maar pfff ik werd echt gek van Moreen.. Laat echt totaal niks weten!

Na ontbeten te hebben met Wesley, gingen we met Mark en Petra contact zoeken met de tour naar/door Murchison Falls. Henry, de eigenaar van de Compound waar we op dit moment verblijven, is gisteravond vanuit Kampala gekomen om te kijken hoe het op de Compound gaat. Hij heeft ons vandaag geholpen met onderhandelen over de prijzen van de tour en om te helpen dat alles goed geregeld word. We gaan volgende week van dinsdag op woensdag!

Tussen 11:00 uur en 12:00 uur hebben we gezamenlijk geluncht in het grote huis waar Mark en Petra verblijven. Toast, pannenkoeken van gisteren, koffie/thee enz. Echt even gezellig. Ook allerlei verhalen gehoord van Henry. Henry is getrouwd met Mirjam, een Nederlandse vrouw. Hij vertelde helemaal hoe hij haar heeft leren kennen op een congres (3-daagse grote bijeenkomst, Jehovah's getuigen) en dat hij daar zo dankbaar voor was en zo gelukkig met haar is enzo, superlief.

Na het eten heb ik contact gezocht met Moreen, ik moest echt even weten wat er nou gaande was. Moreen vertelde dat ze druk was geweest en daarom niet kon. Dus vroeg ik haar waarom ze dat niet eerder vertelde, aangezien ik 2 dagen om 08:00 uur klaar stond en er geen Moreen te bekennen was. Haar antwoord: ''Oh sorry sorry!''. Ze liet me weten wanneer we weer aan de slag konden zei ze. Dus.. tot zover Moreen.. Topvrouw..
Ik smste haar later of ze me vanavond wilde laten weten wat morgen de bedoeling is zodat ik rekening kan houden met de de planning van morgen. Ze smste terug: ''I have said am still bussy in my garden in the village. U be doing other work.'' Lekkere stage!
Nouja, morgen weer vrij dus! Ik moet zeggen dat ik me prima vermaak hoor, dus geen probleem!

'S middags was het echt superslecht weer en bijna non-stop aan het regenen.. Arme Anna die in de velddienst was gegaan vanochtend..
Mark en Petra vroegen of we anders bij hun in huis wilde komen om een spelletje te spelen ofzo. Petra ging bezig met het voorbereiden van de vergadering, Mark, Wesley en ik gingen ''Mens erger je niet'' spelen haha! Hierna nog een potje kaarten, nouja meerdere potjes kaarten. Tijdens het kaarten vroeg Petra of we wat Yoghurt wilden, lekker! Heerlijk dagje zo!

Hillary zou vanavond Cassave maken voor ons samen met een gerechtje van een soort spinazie, uitjes en nog wat meer.
Henry had vis meegenomen (in huid en al) die Anna in een pan heeft gekookt samen met wortel, tomaat en kruiden.
Als toetje hebben Mark en Petra bananen ingesneden, hier honing en Rum aroma ingegoten, in folie gepakt en in de oven gestopt. De keuken rook hier echt heerlijk door.
Met 7 man gezellig gegeten en gekletst. Het eten was op zich wel lekker, vooral anders dan gewend, maar het gerechtje met spinazie wat Hillary had gemaakt was echt heel erg zout! Vis was wel echt lekker trouwens!
En het toetje... die was echt heerlijk!

Na het eten samen met Mark en Petra afgewassen en nog even gezellig gekletst samen met een glaasje Whiskey. Nouja, Henry, Hillary, Mark, Anna en Wesley dan.
Ik begon echt moe te worden.. Ik keek op mijn telefoon naar de tijd en ik zag dat het nog maar 21:00 uur was! Prima, ik ga alsnog naar bed! :P

Morgen gaan Mark, Petra, Hillary, Anna, Wesley en ik met z'n allen om 08:30 uur in de velddienst hier in de buurt. Mark en Petra waren eergisteren wezen wandelen in de buurt en zagen daar allemaal groepen huisjes aan de zijkanten van de weg. We gaan daar morgen heen om de mensen daar te bereiken met de traktaten/foldertjes. Gezellig met elkaar een dagje op stap met wat lunch en drinken mee. :)

Alsnog 22:30 uur nu, lekker gaan slapen nu.
Weltrusten!

xxx