Dag 27 - Lekker dagje zwemmen met Anna, Hillary & Wesley! :D

14 augustus 2014 - Hoima, Oeganda

Donderdag 14-8-2014, dag 27!

(Sorry dat ik mijn blog zo laat plaats. Gisteren was er de hele avond geen stroom en de accu van mijn laptop was leeg.. Ik had mijn laptop aan de lader gelegd 's nachts zodat ik het de volgende ochtend meteen bezig kon, maar ook de hele nacht is er geen stroom geweest.. Het stroom is nu eindelijk weer terug, dus hier is hij dan eindelijk!)

Het zou heerlijk weer worden vandaag en Moreen kon me nog steeds niet meenemen voor stage dus zijn we lekker wezen zwemmen vandaag. We wilden eerst met 9 man gaan zwemmen: Mark, Petra, Anna, Hillary, Allan, Amanda, Belinda (2 meiden van de vergadering) en Wesley, maar niemand kon, alleen Anna, Hillary en Wesley dus dan maar met z'n drieën!

Anna was 's ochtends eerst naar het stadje gegaan om wat te regelen voor haar vader. Wesley en ik werden intussen buiten gevraagd door Hillary en de kringopziener of we Jackfruit wilden. Zeker weten dat ik dat wil! Hillary had de hele Compound voorzien van Ugandese muziek met zijn nieuwe speaker, echt gezellig.

Rond 12 uur zijn we naar het stadje gegaan om Anna op te pikken voor het zwemmen. Onderweg hebben Anna en ik wat bananen en 4 Chapatti's gekocht langs de weg om op te eten bij het zwembad.
Het was echt heerlijk weer vandaag, hadden we echt geluk mee! Zoals ik al zei is Hillary dit keer wel meegegaan zwemmen. Omdat hij het zelf niet echt kan betalen hebben wij het voor hem betaald. Hij had geen zwemkleding dus hebben we Arno's zwembroek mogen lenen voor hem. Ondanks dat hij niet kan zwemmen en hij zich daar ook een beetje druk om maakte, heeft hij zich volgens mij prima vermaakt :)
Lekker liggen in de zon, duikje in het water om af te koelen, weer liggen in de zon, banaantje eten, potje kaarten, heerlijk.
Pas rond 17:00 uur zijn we terug naar huis gegaan.
En ohwja, onze slimme henkie Wesley hier, was vergeten zonnebrandcrème op te doen en mee te nemen, dus die heeft een mooi rood buikje en ruggetje nu. Haha.

Op de weg naar huis hebben we nog weer 10 Chapatti's gekocht voor het avondeten. We hebben uitgerekend dat het goedkoper is om Chapatti's te kopen dan zelf te maken, dus mooi weer een beetje besparen.

'S avonds hebben Anna en ik weer het gerecht gemaakt wat Anna eerder heeft gemaakt met Chapatti, een soort sausje van tomaat, ui en ei en 6 Avocado's geprakt tot sausje. Haha we hebben elke keer lol als we Avocado's gebruiken voor het eten. In het begin van onze vakantie hier hadden we het erover dat de Avocado's toen niet rijp waren enzo. Toen begon Hillary er volgens mij over dat Anna er anders op moest gaan zitten net als een kip om ze warm te houden zodat ze sneller rijp worden. Dus elke keer als we nu Avocado's hebben geplukt en ze dus nog niet rijp zijn, begint iemand er wel weer over dat het nu de beurt van .. is om erop te gaan zitten.

Zoals ik al zei was de stroom dus uit, dus met zaklampen eten maken haha! Tijdens het eten begonnen we aan een film, maar die viel halverwege uit omdat de stroom dus uit was en we de laptop daardoor niet op konden laden..
We zijn toen maar naar bed gegaan, morgen de film afkijken.

Moreen had vandaag alweer niks van zich laten horen.., dus morgen weer een dag vrij.

Bedankt voor het lezen! :) :)

1. Oma en opa van der meeren:
    15 augustus 2014
    Ik hoop dat je mijn whatsappje gekregen hebt., Dominique helpt mij hier nu even mee. We lezen je blog heel graag! Groetjes xx